Home » » ANWAR FRUST TAK BERJAYA TIPU ISU KENAIKAN HARGA BARANG...

ANWAR FRUST TAK BERJAYA TIPU ISU KENAIKAN HARGA BARANG...

Written By RR on Wednesday, January 9, 2013 | 8:38 AM


Di dalam sebuah ceramah oleh Ketua Pembangkang di sebuah perkampungan Orang Asli di Ulu Tembeling.... 

ANWAR: 
 Berdirinya saya di sini adalah untuk menyarankan semua rakyat Malaysia untuk 100% wajib menolak BN! 

Tetiba bangkit salah seorang pemuda Orang Asli bernama Canggih yang ingin bertanya tentang kemusykilannya. 

CANGGIH: 
Maaf.. Boleh kami ingin bertanya Datuk Seri?

ANWAR:
Boleh... silakan!

CANGGIH: 
Kenapa pula kami semua 'wajib' menolak BN?

ANWAR: 
Kerana BN sudah sinonim dengan masalah 'BARANG NAIK'... itu akan membebankan rakyat seperti kamu!

CANGGIH: 
Habis..kalau saya tolak BN, barang akan turun ke?

ANWAR: 
Yaa... Itu adalah janji dari saya! Saya akan pastikan itu benar-benarrr berlaku!

CANGGIH: 
Kalau macam itu saya terpaksalah pilih BN dulu, kini & selamanya.

ANWAR: 
Kenapa pula?!

CANGGIH: 
Sebab isteri saya suka kalau BARANG saya naik... Isteri saya tak suka kalau BARANG saya tak naik!!

ANWAR: 



penulis: RAOF SEGAMBUT

Share this article :
 
xxxx xxxx | xxxx | xxxx
Copyright © 2011. reformasin! -satira politikus- - All Rights Reserved
Template Created by xxxx Published by xxxx
Proudly powered by Blogger